vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

ingen mat....

Kategori: mat och dryck

Den här veckan har det inte varit mycket matlagning. Min äldsta dotter har varit på lägerskola i en vecka och min yngsta fick bestämma hela veckans matsedel Hon bestämde: makaronilåda, renskavsgryta och kycklinggryta, champinjonsoppa. Vi skulle handla tillsammans och laga maten tillsammans tyckte vi och sen äta den tillsammans och ha mysigt! Första dagen så ringde hon och sa: mamma är det ok om jag tar chips för jag ska på picknick. Visst! sa jag. jag gjorde makaronilådan och vi åt den när hon kom hem , det var trevligt sen gjorde jag en milkshake till kvällsfikat, gott! Nästa dag, måndag, ringde hon och sa mamma jag värmer ngt i mikron hoppas du inte tar illa upp att vi inte äter tillsammans....tredje dagen, onsdag ringde hon igen: mamma jag går och simmar kommer hem 18.30 äter ngt där, ok? och så fjärde dagen igår , torsdag mamma du vet väl att jag ska äta med pappa idag..........ja just ja sa jag.....

Så det blev inget matlagning jag har typ ätit mackor, yoghurt, soppa, omelett. Lätt lagat, billigt. Det har inte blivit ngt fotande på mat, ingen inspiration liksom

Istället!


Kommentera inlägget här: