vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

linssoppa i all hast

Kategori: mat och dryck

Kommer hem strax efter 16.00
ska iväg igen vid 17.00
Snabbt måste jag komma på ngt att laga till mig och mina tjejer
Kommer på att linssopa har vi inte ätit på länge
Det brukar vara gott och omtyckt
iaf av min äldsta dotter
den yngre gillar det inte

frågar min äldsta om hon vill ha
Nej,  det är inte det jag känner för säger hon
ok, säger jag, då får du fixa ngt själv
men när jag väl börjar laga det
kommer hon iaf
hon dukar fram och äter
hon säger inte vad hon tycker om det
men hon äter

Hon ska också iväg
till Grönan för att se Daniel Adams Ray
Hon har ett Grönan kort så hon kommer in gratis!

Min yngre ska fixa ngt själv säger hon
en omelett, eller kycklingresten det löser sig
säger hon
Väl inne i sta´n ringer hon
-mamma hur kokar man ris?
jag föklarar via telefon
ok! säger hon sen

Hemma igen ser jag att hon lyckats bra med riset
men sen berättar hon att hon fick avbryta riskoket
för hon behövde lämna Grönan kortet till syrran i Spånga...
sen fortsatte hon med sin middag....
läs hennes version på http://alicantes.blogg.se

KOMMENTARER:

  • Alicia säger:
    2011-09-16 | 16:48:43
    Bloggadress: http://alicantes.blogg.se/

    haha jag e fett snäll !! ;)

  • Berit säger:
    2011-09-26 | 18:24:26

    Ja,det är du!

Kommentera inlägget här: