vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

Jag mår bra idag! Det blev god mat!

Kategori: mat och dryck

Jag mår väldigt bra idag!
Bra samspel med tjejerna
Fint väder
och positiva energier med kärleken

Energi som gör att jag ser positivt
Får lust och inspiration
och känner harmoni
och ser ljuset

Detta flöde avspeglas lite i maten jag lagar
 inte så mycket VAD jag lagar utan mer HUR jag lagar
Det blir lustfyllt att laga- det känns som ett uttryck för hur jag mår
Jag lägger ner den tid som krävs

Det blev "Kyckling cacciatore" från min nya favorit kokbok (500 Grytor och gratänger)http://www.bokus.com/bok/9789174011517/500-grytor-gratanger-den-enda-bok-med-grytor-gratanger-du-behover/


500 grytor & gratänger : den enda bok med grytor & gratänger du behöver (inbunden)

Stekta kyckling filéer med olika kryddor som oregano, timljan, cayennepeppar,
basilika, svartpeppar och salt)
sedan kokas med paprika, tomat, lök och buljong
Det blev jätte gott!
Och uppskattat!

Iaf av min äldsta dotter, som gillar det mesta jag lagar!
Till min yngsta tog jag försäkerhets skull undan kycklingen från tomaterna eftersom hon inte gillar när man blandar ihop saker; Jag älskar ju det däremot....


Kommentera inlägget här: