vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

Första tonårstjejmiddagen avklarad!

Kategori: mat och dryck

12 tonårs-tjejer bjudna på middag! Stor ommöblering krävs och och storhandling. Mycket samarbete med min dotter behövs och mycket fokus. Sen ska det förstås vara föräldrar fritt....

Min dotter är inte så praktiskt lagd, men hon är bra på att planera! Så hon planerar och jag genomför, iaf matlagningen. Vi bestämde oss för den populära mexikanska kycklingspajen från hennes födelsedag; köttfärspaj med mexikanska kryddor och passande tillbehör.

Hela dagen ägnades åt att fixa iordning för festen och samarbetet funkade jätte bra mellan oss! När gästerna skulle komma var  allt ordnat och färdigt som vi hade tänkt! förutom en lek...

Jag skulle ju inte vara med under festen...så det är klart att jag hade i bakhuvudet hur allt skulle gå....med värmning av pajerna och fixandet av milkshakes (som jag inte hade kunnat gjort iordning i förväg). Jag hade fått lov att komma en halvtimme innan festen skulle sluta och jag hörde ett härligt tjattrande och fnittrande från vardagsrummet när jag kom hem, det lät som det SKA göra på fest! bordet var avplockat och milkshakesglas stod lite här och där- de hade fixat de också!

När jag idag på morgonen skulle ta hand om bordsdukar såg jag att det inte var spillt ett enda dugg på dem! Jag behöver inte ens tvätta dem! Hur har de burit sig åt???

Iaf,  min dotter som inte är så praktisk, kan iaf ha hand om en fest! Och det är inte dåligt! Bra gjort!




                                           
Kommentera inlägget här: