vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

Blommor igen...

Kategori: bergianska, blommor, foto

Kan tydligen inte låta bli att fota blommor och vill då också gärna via dem! Blir ju alltid facinerad och tycker att nu har jag taigt en ännu bättre bild eller fotat en blomma jag inte fotat tidigare. Och då är ju Bergianska ett väldigt tacksamt ställe att fota på då man där kan se de aktuella blommorna som blommar just nu! Just nu blommar en en blomma där som heter Cistros. En blomma som bara blommar en dag, bladen faller redan på e.m. De finns i olika färger, men jag lyckades bara fota den vita. Men jag ska visa den från olika håll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Afrikansk lind, tror jag att det här är
 
 
 
 
Hibiskus, är ganska säker...
 
 
Och varje gång så tror jag ju att jag ska komma ihåg vad jag fotat utan att anteckna namnet... men icke.... Är det någon som vet säkert vad blomman heter så meddela mig gärna i kommentarsfältet! 
 
Efter besöket på Bergianska gick jag till Plantagen som ligger alldeles i närheten för att köpa lavendel , som ska vara särskilt lämpligt i sovrummet för den har sövande effekter och motverkar ångest och jasmine vars doft ska förbättra sömnen och öka uppmärksamheten under dagen. Men på plantagen sa de att det var för tidigt för lavendel och då kände jag mig dum att fråga efter jasmin så då blev det varken eller.... men jag köpte däremot murgröna om också är bra i ett sovrum och en vit kamelia bara för att den är vacker!

KOMMENTARER:

  • Mamma säger:
    2017-03-21 | 18:28:26

    Nu glömde jag igen att trycka på pilen, så nu finns det mycket att läsa.

    Svar: Ha ha
    Vinklar och Perspektiv

Kommentera inlägget här: