vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

Ett besök på Bergianska trädgården i Stockohlm-det blir ändå lite blommor....

Kategori: blommor, foto, stockholm

Jag skrev förut att jag inte skulle lägga upp så mycket blommor, men efter gårdagens besök på Bergianska kan jag ändå inte låta bli...
 
En stor anledning till att jag åkte till bergianska just igår, för de är ju inte blomningssässong för så många blommor egentligen. Men mandelträdet blommade och det ville ja ju uppleva! Och här är den !
 
 
 
 
                                                                                            Här är den fina, sköra Malvan från Sydafrika.
                                                                                            Som barn kommer jag bara ihåg att pappa                                                                                                  drack te från malva.
                                                                                        
                                                                                           
 
 
       Bouganville, en av mina gamla favoriter, som jag bara måste införskaffa så fort som möjligt!
 
       
 
         
        Och en till....       
                                                                       
       
 
                    
 
Kommentera inlägget här: