vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

1:a advent

Kategori: mat och dryck

Det var ett tag sen jag skrev, tyckte inte jag hade något att komma med. Nu i.o.m !:a advent känns det som att jag fått ny inspiration. De flesta har pyntat fint hemma och känner lite förväntan redan inför julen.Lite kul stress känns när man är ute i centrum med allt som ska handlas och förberedas. Själv är jag lite anti jul, känner sällan lust att pynta och det är inte givet var vi ska fira det. Men julen kommer ju trots allt och att fira alternativt är svårt när man har två barn.
Sen i förr går vet jag var jag ska fira och jag har faktiskt fått upp lite advent pynt (två adventsstakar) Det kommer säkert att fyllas på allteftersom ...jag tycker i alla fall att det är synd att stressa inför julen, tycker det är bättre att ta det lugnt och göra det som faller in. Julen ska ju vara en rofylld helg trots allt.
Jag har hittat lite annorlunda recept på julbak i Ica kuriren och blev genast inspirrerad så nu är jag även igång med det!
Ikväll blir det en kyckling gryta med lite julkryddor, från DN, så vi får se hur det smakar!
Så nu fortsätter jag med baket! 
                                        

                                       

Jag har dessutom köpt en ny kamera, en Sony a 200, så det passar så bra att testa den lite nu och visa resultatet på min blogg! Ser ni skillnaden i kvalitè på bilden mot tidigare bilder? Jag är iaf så nöjd!

Det här är resultatet av kakorna, vissa är brända...men som sagt man kan inte lyskas jämt....


                                        


Det är chokladkringlor, skulle eg. vara chokladströssel på men man tar vad man har! pärlsocker och fruktströssel!

Kyckinggrytan är med saffran, kanel och tomater.

Kommentera inlägget här: