vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

Provar något nytt-grönsakspastisio

Kategori: mat och dryck

Idag provar jag ett nytt recept!
Den kommer från en liten kokbok som jag köpte i somras
recepten passar mycket bra i hösttider då det handlar om GRYTOR OCH GRATÄNGER
 det gillar vi!
Iaf min äldsta dotter och jag...och ikväll är det bara hon och jag hemma

Hon önskade sig en makaronilåda
men den innehåller ju kött
och hon är ju vegetarian
i boken finns ett recept
på grönsakspastisio

Grönsakspastisio är en pastagratäng
en mycket mustig tomatsås med mycket vitlök
och en liten grönsaksfräs med zucchini och lök
Detta varvas i botten på en ugnsform och sedan på med pastan
och ett täcke av 2 uppvispade ägg och 1 dl yoghurt
och sen in i ugnen på 175 grader i 45 min.

återkommer om resultat,  reaktion, kommentarer och bilder
Kommentera inlägget här: