vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

spagetti med köttfärssås

Kategori: mat och dryck

Spagetti med köttfärssås, det är väl en rätt som de allra flesta tycker om? Brukar gå hem hos barn, men även hos vuxna! Här går det hem igen och vi brukar äta det på måndagar, det har bara blivit så. Skönt med någon rätt i veckan som är samma iaf...så att man inte behöver tänka så mycket på maten. Skönt att ha det så efter helgen då man kanske har ansträngt sig lite mer med maten (om man inte just har lyxat till det med restaurang besök....?)men i vilket fall som helst spagetti med köttfärssås är alltid gott!

Men hur lagar ni denna rätt? för jag kan tänka mig att även fast den är populär så lagar vi den alla annorlunda. Kunde vara kul att höra hur andra lagar den...Jag lagar den oftast med nötfärs, krossade tomater, tomatpuré, vitlök, peppar ev oregano och soja.

Hur ser din köttfärssås ut?

KOMMENTARER:

  • maria säger:
    2010-10-18 | 18:47:14

    så gör jag med, men med mycket oregano!!!! fast har även i basilika o en skvätt "gammalt" vin om så finnes. med parmesan på toppen!

  • monica säger:

    Vi använder nötfärs, krossade tomater, salt och peppar som stomme, med tillägg av tomatpure, oregano och basilika, vitlök, vanlig lök, en skvätt vispgrädde, riven parmesan, allt efter tillgång och humör.

Kommentera inlägget här: