vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

lasagne-Alltid stress, alltid lite misslyckat

Kategori: mat och dryck

                                                   
Det blir alltid stressigt och svettigt med lasagne, ska såserna räcka blir de sista plattorna täckta med sås så att det inte bränt och hårt. Blir vitsåsen bra överhuvudtaget...? har ju en benägenhet att bli klumpar i den

Den här gången tog jag bara vitsås på slutet. Det räckte! Det blev lyckat! T.om snyggt och gott!


                                 

                                  Denna blev lyckad!;)



Har ni bra annorluda recept vad gäller lasagne? Hörde idag av min kollega att hon gjort vegetarisk lasagne t.ex. Lasagne går ju så bra att variera! skicka gärna era tips på min blogg!
                                  


                                         Här kan ni se att det är lite julstämning hos mig t.om!

KOMMENTARER:

  • Monica Uhmeier säger:
    2011-06-10 | 20:59:49



    Champignonsoppa på burk eller pulver funkar jättebra istället för bechamelsåsen när man gör lasagne

Kommentera inlägget här: