vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

Allt blev misslyckat....?

Kategori: mat och dryck

Idag ska vi fira min dotters 11 års dag! Hon fyllde år i tisdags,  idag kommer släktingarna för att fira henne. Ska ha ett fiak bord och sedan lite mat...
Hade sen länge sett recept på petit chou (som jag redan berättat om i itidigare inlägg) som blev misslyckade enligt mig. Vi får se idag om de går att använda.... 
Hade också sett recept på havreflarns korgar från lantmannen, http://www.lantmannen.se/Bra-mat/Recept/Kampanjrecept/Havreflarnskorgar-med-farska-bar-/tyckte det lät så spännande och festligt att bjuda på. Men de blev totalt misslyckade. Så mycket smör allt bara rasade när jag vände dem på glasen: Det har bara blivit smulor av det hela och jag blev jätte sur.
Min dotter har;  som tur är, bakat små kladdkakor och de är lyckade! Jag kollade i frysen och där fanns lite av allt möjligt, rabarberbullarna, chili chokladkaka. Så det kan nog bli ett fiak bord iaf! Och sen ska det göras en tårta och vi ska köpa en också! Jag är hopfull ändå! Men ändå sur för att ett recept inte funkar som det har gjorts reklam för både i tidningar och i tunnelbanan!!!!
Ska även passa på att köpa en tunika på Indiska som jag längtat efter....

KOMMENTARER:

  • MAria säger:
    2010-05-23 | 10:56:51

    Gratta från mig!!!

    Du bakar fantastiskt så släkten vart väll nöjd va??

    ses!

  • Berit säger:
    2010-05-23 | 14:33:01

    De blev jätte nöjda!

  • Maria säger:
    2010-05-23 | 19:41:29

    Nice! ;-)

Kommentera inlägget här: