vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

En mors dilemma

Kategori: vardag

I början av spädbarns tiden - bara upptagen med att ta hand om
så upptagen att jag glömmer
mig själv och mina behov
inte förän mödravårdstiden blir inställd
blir jag varse att jag såg fram mot det
bara för att vara en stund för mig själv

I småbarnstiden-upptagen med att hitta på
så upptagen med det att jag glömmer bort
tid för mig själv
Inte förän barnen börjar hitta på själva
funderar på men vad jag gör jag nu?
Nu när de klarar sig själva?

Kan ta tag i alla projekt jag hade
utföra alla idéer jag fick
gå till de ställena jag drömde om
men då plötsligt kommer min dotter
med ett litet sår på handen
som behöver plåstras om
och jag förstår min tid är inte än
måste nog finnas till hands en liten stund till....

Kommentera inlägget här: