vinklarochperspektiv

glimtar av mitt liv genom foton.

Det blev bröd tillslut!

Kategori: mat och dryck

Tänkte sätta igång med mitt surdegsbröd idag och till min glädje fick jag se att man just tagit upp ämnet I DN! http://www.dn.se/mat-dryck/reportage/sa-lyckas-du-med-surdegen-1.1078191Hur visste DN att jag tänkte grädda mitt bröd idag? Iaf gjorde ju detta att jag blev ännu mer taggad att grädda det! Läste först artikeln om Helene Johansson men blev tyvär lite förvirrad av den...verkade som att jag inte kunde baka ut den idag iaf...att jag skulle mata degen och sen baka ut den imorgon....:( DET hade jag ju varken lust eller tid med....lade ner projektet och så behövde jag tydligen jäst, trodde inte det behövdes....Gick iaf ut på en promenad för att handla....jäst.....och annat förstås.
När jag kom hem läste jag artikeln igen och nu förstod jag den! Jafg kunde visst baka idag! Hade t.om tid! Så jag satte igång, med två recept t.om! ett utan surdeg och ett med! men fattades lite mjöl, fick gå ut och handla igen....iaf 5 timmar senare ungefär (från min nyskurade ugn)...ja det tar ju tid med surdeg har jag massor med bröd: två stora och 15 frallor! vad ska mina barn tycka? ingen aning....De kommer snart hem får veta det då! ;) 


                          

Kommentera inlägget här: